360 graden feedback
Met 360 graden feedback krijgt u extra input van leidinggevenden, collega’s, klanten enz. over de talenten en het potentieel van een medewerker.
Alle stakeholders betrokken
Om de oefeningen binnen een development center zoveel mogelijk op maat te maken, rekenen we niet enkel op input uit het self-assessment. Met 360 graden feedback vragen we ook de leidinggevenden, collega’s, klanten, leveranciers e.d. naar de talenten en ontwikkelingspunten van de medewerker.
De meerwaarde van 360 graden feedback?
- Waardevolle extra input waardoor bijvoorbeeld iemands blinde vlekken naar boven komen. Het functioneren in diverse rollen binnen de organisatie komt aan bod.
- We lichten de score toe zodat u het maximum haalt uit de 360 graden feedback. Het wordt een opleidingsinstrument waarmee u aan de slag gaat.
- Herkenbare, gerichte vragen zorgen voor eensgezindheid over de resultaten. De hoge aanvaardingsgraad motiveert mensen tot actie, zelfs al was het resultaat minder positief.
Geen one size fits all
Traditionele 360 graden vragenlijsten werken niet. Mensen vullen ze niet graag in omdat ze artificieel zijn en onvoldoende passen bij de organisatie. De kandidaat waarover het gaat, herkent zich dan ook nauwelijks in de feedback en doet er vaak weinig mee.
Wij pakken het anders aan. Tijdens een dieptegesprek peilen we uitgebreid naar de context, uitdagingen en cultuur van uw organisatie en stemmen daar de vragen op af. Dat zorgt voor herkenbare vragen die de kandidaat als waardevol en nuttig ervaart.