Voor uw organisatie
The Advantage (2012)
Wat onderscheidt succesvolle van middelmatige bedrijven? Volgens Patrick Lencioni niet de strategie, innovatie of medewerkers. De gezondheid van uw organisatie geeft de doorslag.
In ‘The Advantage’ bundelt Patrick Lencioni zijn uitgebreide ervaring met inzichten uit eerdere bestsellers. In 4 werkbare stappen krijgt u een toegankelijk, innovatief model om de gezondheid van uw organisatie te versterken en zo voorsprong te nemen op concurrenten.
Silos, Politics and Turf Wars (2006)
Silo’s – onzichtbare barrières tussen teams of departementen waardoor medewerkers elkaar tegenwerken – ondermijnen uw organisatie en productiviteit, jagen mensen weg en kosten handenvol tijd en geld.
In dit fictieve maar herkenbare verhaal volgt Patrick Lencioni Jude Cousins, een jonge bedrijfsadviseur die klanten komaf wil helpen maken met de frustrerende silo’s. Met vallen en opstaan ontwikkelt hij een eenvoudige, innovatieve aanpak die blijkt te werken…
Death by Meeting (2004)
Casey McDaniel staat voor een meeting die de toekomst van zijn carrière en bedrijf zal bepalen. Hoe is het zover kunnen komen? Wanhopig zoekt hij last minute advies bij Will Peterson. En dat verandert alles...
Waarom levert vergaderen zo weinig op? Waarom kost het zoveel energie? Patrick Lencioni geeft het antwoord én toont hoe u effectiever en productiever vergadert. Als manager krijgt u een blauwdruk tegen tijdverspilling en frustratie, om zo de passie terug te brengen.
Voor uw team
The Ideal Team Player (2002)
Bouwondernemer Bob vraagt zijn neef Jeff om hem te helpen zijn bouwbedrijf te redden. Jeff zet alles op alles en moet daarvoor de teamprestaties drastisch verbeteren. Hij ontdekt welke drie kwaliteiten echte teamspelers bezitten en vertaalt dit naar een formule die het bedrijf van zijn oom terug succesvol maakt.
In het laatste deel van het boek vertaalt Patrick Lencioni de inzichten van Jeff naar een praktisch model waarmee elke manager zijn/haar teamprestaties kan verbeteren. Een knap vervolg op ‘The Five Dysfunctions of a Team’!
The Five Dysfunctions of a Team (2002)
Dit boek – een leiderschapsfabel over de fascinerende wereld van teamwork – staat sinds zijn publicatie onafgebroken in de top 5 van managementboeken.
Kathryn Petersen moet een team verenigen dat haar hele bedrijf dreigt te ruïneren. Haar verhaal illustreert de 5 disfuncties die zelfs topteams ondermijnen. In dit boek geeft Patrick Lencioni een werkbaar model om een samenhangend, effectief team te bouwen. Het wordt intussen gebruikt door bedrijven, sportclubs, scholen, non-profits enz.
Voor uw zelfleiderschap
The Five Temptations of a CEO (2008)
Andrew O’Brien, directeur van een bedrijf in problemen, ontmoet op de metro een bedrijfsadviseur. Wat volgt is een boeiend gesprek over herkenbare, fundamentele problemen voor managers.
Patrick Lencioni toont in dit fictieboek hoe u als manager de 5 valkuilen – status, populariteit, zekerheid, harmonie en onkwetsbaarheid – overwint en een succesvolle carrière uitbouwt. In deze verjaardagseditie (de eerste versie dateert van 1998) heeft Patrick het over de nieuwe uitdagingen in business en leiderschap.
The Three Big Questions for a Franctic Family (2008)
We besteden terecht veel tijd en energie aan het leiden van organisaties, maar leiden ons persoonlijke leven vaak heel reactief. Ons gezin, de belangrijkste organisatie in ons leven, lijdt daaronder.
Toen Patrick Lencioni – zelf echtgenoot en vader van vier zoons – tot die conclusie kwam, schreef hij er dit boek over. Een persoonlijke getuigenis over hoe hij en zijn vrouw sommige methodes die hij bij Fortune 500 bedrijven inzette, ook thuis succesvol toepassen
Getting Naked (2008)
Dit verhaal volgt Lighthouse Partners, een klein consultingbureau dat regelmatig topklanten wegsnoept bij grote concurrenten. Eén van die concurrenten neemt hen over en ontdekt het geheim van hun succes…
Patrick Lencioni onthult in dit boek een revolutionaire dienstverleningsmethode, gebaseerd op ongezien vertrouwen en trouw. Hij daagt u uit om u volkomen transparant en kwetsbaar op te stellen en zo 3 angsten te overwinnen die u klanten kosten. Voor iedereen die langetermijnrelaties wil opbouwen met zijn/haar klanten!
The Truth About Employee Engagement (2007)
Miljoenen mensen wereldwijd zien er elke dag tegenop om naar hun werk te gaan. Het maakt hen cynisch, depressief en gefrustreerd. Hoe komt dat?
Dit verhaal (oorspronkelijk ‘The Three Signs of a Miserable Job’) volgt Brian Bailey, een gepensioneerde CEO die pizzeriamanager wordt. Patrick Lencioni ontleedt de 3 elementen die elke job tot een hel maken en geeft managers en medewerkers werkbare tools om meer voldoening te halen uit hun job.
The Four Obsessions of an Extraordinary Executive (2000)
De gefrustreerde CEO van een consultingbedrijf staat voor een uitdaging die hem zijn bedrijf, carrière en visie op leiderschap kan kosten.
Doorheen dit verhaal toont Patrick Lencioni de ontwapenende eenvoud en kracht van een gezonde organisatie en de sleutelrol die de leider daarin speelt. De lezer krijgt inzicht in 4 disciplines die het verschil maken in de gezondheid van uw organisatie.
Geïnspireerd door deze boeken?
Sinds 2012 zijn wij de enige officiële Lencioni partner in de Benelux. Wat u in zijn boeken leest, vertalen wij naar leiderschapstrajecten voor uw organisatie, waarbij we vertrekken van uw context, cultuur en rollen. Samen met u co-creëren we het maattraject dat de beste ROI geeft. Daarbij zetten we in op: