Praktisch

xxxx

Jouw talentmobiliteit

Ga zelf aan het roer van je loopbaan staan. Ontdek, ontwikkel en zet je talenten optimaal in. Wij ondersteunen jou in elke stap van je loopbaan.

Bedrijf & Talent Mobility

Talent Mobility –  de juiste talenten aantrekken, ontwikkelen en inzetten is de sleutel voor een wendbaar, competitief bedrijf. Wij zetten er mee onze schouders onder.

Verder met ieders talent!

Organisaties en mensen die een rol willen blijven spelen in onze snel veranderende wereld, moeten hun talenten ontdekken, ontwikkelen en inzetten. SBS Skill BuilderS draagt graag bij tot die talentmobiliteit. 

Contact

Vraag je je af of hoe Skill BuilderS jouw ideale partner kan zijn? Wens je meer info over één van onze trajecten? Geef ons een seintje. We denken graag met jou mee!

/sites/default/files/public/header-images/Klantgerichte%20vaardigheden.jpg

Klantgerichte & commerciële vaardigheden

In een steeds meer digitale wereld waarin meningen en reviews razendsnel worden verspreid, voelen bedrijven zich - nog meer dan ooit - genoodzaakt de focus te leggen op klantenbeleving. De service en klantvriendelijkheid tijdens contactmomenten drukken een stempel op het gevoel dat een klant krijgt bij jouw bedrijf. Je leert verwachtingen van de klant in te schatten en te overtreffen maar krijgt ook handvaten aangereikt die toelaten om te gaan met veeleisende klanten.

Welke skills ontwikkel je? 

  • Vertrouwen opbouwen en connecteren met de klant 
     
  • Empathie
    Je kan je inleven in de behoeften, zorgen en perspectieven van klanten, zodat je beter kunt begrijpen wat ze nodig hebben.
     
  • Effectieve communicatie
    Dit omvat zowel luistervaardigheden als het vermogen om duidelijk en respectvol te communiceren met klanten, zowel mondeling als schriftelijk. 
     
  • Klantbehoeften identificeren
    Je leert hoe je de specifieke behoeften van klanten kunt identificeren en hierop kunt inspelen.
     
  • Klantgericht denken
    Het ontwikkelen van de mentaliteit waarbij de klant altijd centraal staat in beslissingen en acties. 
     
  • Servicegerichtheid
    Het ontwikkelen van een positieve houding ten opzichte van het helpen van klanten en het leveren van uitstekende service. 
     
  • Klachtenafhandeling
    Je leert hoe je klachten en kritiek kunt ontvangen, registreren en oplossen om de klanttevredenheid te behouden. 
0

Topics op de agenda

  • Vertrouwen opbouwen en connecteren met de klant
  • Empathisch luisteren naar de klant
  • Telefonisch contact versus digitaal contact
  • Proactiviteit in kader van klantencontact
  • De drievuldigheid van communicatie

 

Voor wie is deze workshop?

Voor iedereen die binnen zijn/haar commerciële activiteiten

  • Duurzame LT-relaties wil uitbouwen en bestendigen
  • Beter wil connecteren met klanten en prospecten
  • De eigen commerciële impact wil vergroten
0
50-50
midden

KMO portefeuille?

Vanaf januari 2023 komt deze opleiding enkel nog in aanmerking voor de KMO portefeuille indien je deze opleiding volgt vanuit je rol als een KMO-manager of leidinggevende. 

0
KMO Portefeuille
50-50
midden

Ons expertenteam staat voor je klaar

Onze trainers faciliteren de workshops en groeitrajecten zowel online als klassikaal. We stemmen graag verder af en maken van elk traject een unieke beleving. 

Gino Verhamme

Gino Verhamme

Ik begon mijn professionele loopbaan in de financiële wereld en de bouwsector waar ik gedurende een 16-tal jaren verschillende commerciële en leidinggevende functies uitgeoefend heb. Daar ontdekte ik mijn grote passie: werken met mensen en hen helpen om het beste in zichzelf naar boven te halen en daarop verder te bouwen.

meer over Gino Verhamme read more
Steven Van Mol

Steven Van Mol

Sinds 1997 ben ik als expert leadership en storyteller actief in training en consultancy. Samen met mijn broers en managementteam heb ik Skill BuilderS uitgebouwd tot een bedrijf dat vandaag +300 medewerkers telt. Mijn passie? Het verbinden van je organisatie, mensen en strategie, verrijkt met ervaringen van klanten en mijn eigen ervaringen als managing partner.

meer over Steven Van Mol read more
Sascha Klenke

Sascha Klenke

De voorbije jaren heb ik een enorme expertise opgebouwd in inspirerend leiderschap, zelfontwikkeling, change management en strategisch en operationeel beleid. Mijn passie? Mensen motiveren tot zelfverantwoordelijkheid en zelfontwikkeling.

meer over Sascha Klenke read more
Hilde Brackeva

Hilde Brackeva

Ik wil graag dat de dingen vooruitgaan. Dat maakt me soms ongeduldig.  Maar aan de andere kant kom je bij mij snel tot de essentie en ben ik niet bang om de olifant in de kamer te benoemen. Nadenken over ontwikkelprogramma's en organisatieontwikkeling geeft me energie. Ik enthousiasmeer de coaches/trainers/assessoren en leid samen met mijn collega's van business development het project in goede banen. 

meer over Hilde Brackeva read more
Rien Vanyzere

Rien Vanyzere

De relatie tussen welzijn en prestatie, dat is wat me aansprak om bedrijfspsychologie te studeren. Wat motiveert mensen, wat maakt hen gelukkig? Wat zorgt ervoor dat ze in de goede 'flow' raken? Intussen is het meer dan 10 jaar mijn vakgebied.

meer over Rien Vanyzere read more
Guy Knaepkens

Guy Knaepkens

Ik heb meer dan 20 jaar ervaring in de academisch wereld en de bedrijfswereld, inclusief het coachen en leiden van een verkoopteam alsook het uitbouwen en onderhouden van een commercieel netwerk. Mijn expertises liggen in sales, (persoonlijk) leiderschap en teamontwikkeling. 

meer over Guy Knaepkens read more
Bart Vlerick, trainer & coach outplacement & loopbaanbegeleiding

Bart Vlerick

Enthousiasme, zelfredzaamheid en empathie maken van mij een uitdagende coach en trainer. Zelfontdekking en groei komen voort uit durven experimenteren en speelsheid, uiteraard onderbouwd door feiten en praktische methodologieën. Mijn favoriete onderwerpen: persoonlijke en teamcommunicatie, omgaan met veranderingen als individu en team, authentieke personal branding en (team)doelstellingen bepalen en omzetten in acties.

meer over Bart Vlerick read more
Freddy Ginneberge

Freddy Ginneberge

De ruime HR-expertise die ik opdeed in mijn rol als personeelsmanager en directeur bij bedrijven als Bombardier en McBride deel ik graag. Daarnaast help ik je om je volledige potentieel als leider te ontwikkelen, verantwoordelijkheid te nemen voor je talenten en te groeien in zelfleiderschap.

meer over Freddy Ginneberge read more
Joelle Verbeurgt

Joëlle Verbeurgt

Mijn passie? Het begeleiden van mensen en organisaties zodat ze de beste versie van zichzelf kunnen zijn. Ik heb een ruime expertise in rekrutering, change management en coaching binnen bedrijven. Daarnaast koester ik een grote passie voor de Japanse cultuur: zazen meditatie, feng shui, zen tuinen, ikebana, ikigai, reiki, karate, wabi sabi, origami, taïko,...

meer over Joëlle Verbeurgt read more
Katelijne

Katelijne Van Tichelen

Ik heb veel ervaring opgedaan in leiderschap, timemanagement en teamcoaching en heb meermaals met management en directie teams gewerkt naar een gezonde cultuur. Als systeemcoach en geaccrediteerd Insights facilitator kan ik mensen en organisaties in beweging krijgen waarbij ik steeds streef naar een optimale energetische balans en realistische resultaten.

meer over Katelijne Van Tichelen read more
Philippe Sarens

Philippe Sarens

Ik ben een duizendpoot met veel expertise in marketing, sales en management, opgedaan bij het vroegere Sabena en Proximus en als zaakvoerder van een eigen bedrijf. Ik deel als Trainer/Coach graag al mijn inzichten en ben vooral een “praktische trainer”. Geen saaie theorie, maar ervaringsleren en praktijkvoorbeelden, evenals praktische tips en tricks die je direct kan uitproberen.

meer over Philippe Sarens read more
Catherine Debatty

Catherine Debatty

Na een succesvolle carrière in de banksector begeleid ik zowel individuen als organisaties in hun verdere groei. Hierbij richt ik me vooral op de ontwikkeling van relationele en leidinggevende vaardigheden en op veranderingsmanagement. Ik geloof in de kracht van waarderend coachen en hou ervan om kennis te delen, met veel empathie en respect.

meer over Catherine Debatty read more
Stan Pelckmans, loopbaan- & outplacement coach

Stan Pelckmans

Ik help je graag door gebruik te maken van concrete en krachtige oefeningen die duidelijkheid brengen rond jouw eigen talent en de context die nodig is om het beste naar boven te brengen. Daarnaast ondersteun ik je in de te ondernemen stappen om tot de actie te komen. Mijn expertise situeert zich voornamelijk in Outplacement- en Loopbaanbegeleiding. 

meer over Stan Pelckmans read more
Désirée Seghers

Désirée Seghers

Ik ben van een down stream conflictmanager -als advocaat en plaatsvervangend magistraat- geleidelijk en tòch resoluut overgestapt naar het upstream omgaan met conflicten, om van spanningen opportuniteiten te maken, om wrijvingen te detecteren en er proactief mee aan de slag te gaan, om van conflict naar verbinding te gaan en zo terug bruggen te bouwen.

meer over Désirée Seghers read more
Brinda

Brinda Priem

Als Associate Certified Coach (ACC), trainer en facilitator van de ICF Certified opleiding is Brinda ook projectmatig verantwoordelijk voor het programma. Opleiden, begeleiden en inspireren van mensen zijn haar hobby, passie en levensmissie. Zij gebruikt een hart-tot-hart, op maat en oplossingsgerichte aanpak voor professionele en persoonlijke uitdagingen, ontdekking van talenten, ontplooiing en welzijn.

meer over Brinda Priem read more

Relevante Tips, Nieuws & Inzichten

Opleiden als oplossing voor aanwerven

Een frisse blik op aanwerven: opleiden als oplossing

Inzicht

De uitdagingen en veranderingen op bedrijfsniveau gaan zodanig snel dat organisaties niet altijd de tijd en middelen hebben om medewerkers via ‘het klassieke proces’ aan te werven en/of op te leiden. Bovendien creëert de war for talent nog een extra obstakel om openstaande vacatures tijdig in te vullen, wat het aanwerven van mensen met de juiste skills en kennis bemoeilijkt, en een impact heeft op de business. Bij Skill BuilderS geloven we sterk in het reskilling en upskilling van medewerkers om duurzaam inzetbaar te zijn én te blijven op de arbeidsmarkt. Aan het woord, Matthias Eeckhout, Manager Assessment & Development bij Skill BuilderS.

Iedereen een coach

Coaching als katalysator van zelfreflectie

Inzicht

In het leven worden we vaak geconfronteerd met abstracte concepten, zoals persoonlijke groei, succes, en geluk. Hoewel deze concepten inspirerend en zingevend kunnen zijn, kunnen ze ook vaag en overweldigend aanvoelen. Een professionele coach kan ons ondersteunen om dergelijke 'vage' concepten te vertalen in concrete doelen, om zelfreflectie te stimuleren en zo resultaten te behalen. Brinda Priem en Stan Pelckmans, beiden ICF Certified coach, illustreren dit aan de hand van een praktijkvoorbeeld. 

Beslissingen nemen

Wat staat goede beslissingen in de weg?

Inzicht

Nu het volop kerstperiode is, moeten velen onder ons nog op zoek naar kerstcadeaus. Je wil graag het perfecte, leuke, memorabele én binnen het beperkte budget passende cadeautje op de kop tikken, maar de keuzestress overvalt je. Je kan niet beslissen. Al te vaak ligt de oplossing, onder tijdsdruk, in het aanpassen van de criteria of hun gewicht. Het mag toch iéts duurder zijn. Zo perfect hoeft ook weer niet. Je beslist en koopt het geschenk.

Is dit voorbeeld voor jou herkenbaar? Kan jij soms moeilijk de knoop doorhakken? Stel je jezelf de juiste vragen? Hanteer je het correcte beslissingsproces? Rien Vanyzere, psycholoog en trainer/consultant bij Skill BuilderS, zoomt in op het belang van elke stap in het beslissingsproces. 

Contacteer ons

Uw uitdaging aan ons voorleggen? Meer info over één van onze trajecten? Geef een seintje, we denken graag met u mee!

Vind een kantoor

VDAB
Loopbaancheques
Combilogo Vlaanderen en ESF
Actiris Brussels
Kmo-Portefeuille
Certo
Qfor

Een stappenplan voor een opleidingsplan mét impact

Vul onderstaand formulier in en ontvang een stappenplan voor een opleidingsplan mét impact.
Na het indienen van het formulier ontvang je de downloadbare pdf op het ingevulde e-mailadres.

Let op: Controleer zeker je spam of ongewenste e-mailmap als je de e-mail niet meteen zou ontvangen.