
Astara
Astara Care omvat een soort 'hulplijn' voor medewerkers die vastzitten in hun loopbaan. Het verplichte thuiswerk en het gebrek aan menselijk contact in volle coronaperiode leidde tot lockdownmoeheid en mentale uitval. Skill BuilderS organiseerde een online infosessie waarop Astara-medewerkers vrijblijvend konden intekenen.
Tijdens deze sessie werden concrete tips gegeven en kwam het wellbeing-programma Astara Care uitgebreid aan bod. Medewerkers van Astara kregen de mogelijkheid om achteraf, indien gewenst, contact op te nemen met Skill BuilderS via mail, telefoon of WhatsApp voor specifieke vragen over mentaal welzijn. Na dit telefoongesprek kon, indien nodig, overgegaan worden tot het inplannen van een aantal individuele begeleidingsgesprekken bij één van de Skill BuilderS- coaches.
Belangrijk voor het mentaal welzijn binnen Astara is onze samenwerking met onze partner Skill BuilderS. Zij gaven een online informatiesessie waar 80 mensen zich spontaan voor inschreven – niet weinig voor ons. Nadien zijn er ook individuen die contact hebben opgenomen voor nazorg. We bieden dat vangnet aan, en medewerkers maken daar echt wel gebruik van.
Director HR & Corporate Communications bij Astara