Telecombedrijf Orange
Deze sterke speler in de B2B telefoniewereld wilde zijn positie in de markt van digitale telefonie verder versterken. De sleutel? Hun business experts helpen om de Orange-producten top of mind te houden, wat geen eenvoudige taak is in de huidige digitale transformatie.
Orange had daarom een ‘company story presentation’ uitgewerkt die voortaan als leidraad dient bij bedrijfsbezoeken. Elke business expert moest deze op een boeiende manier kunnen vertalen naar een verhaal (en pakket) op maat van de klant.
Na een kick-off met Peter Hinsen en een zelfstudie- en verdiepingsmoment voor de business experts, gaf onze trainer diverse storytellingworkshops waarin we aan de slag gingen met de company story. Deze werden ontwikkeld in co-creatie met Orange. Na een inoefenperiode volgde een validatiemoment: elke business expert kreeg een case (rollenspel) op het podium, gevolgd door een Q&A.
We scoorden deelnemers op hun inhoudelijke expertise en storytelling skills met een objectief accreditatiedocument, dat we ook samen met Orange ontwikkelden. Die score bepaalde het interne opleidingstraject dat een business expert daarna doorliep.
De resultaten spreken voor zich:
- Elke business expert vertaalt voortaan hetzelfde verhaal naar de context van de klant.
- We bepaalden een Olympisch minimum van het niveau bij de business experts.
- De B2B verkoopresultaten vertonen een duidelijke opwaartse trend sinds dit traject.