Experience center
Twijfelt u – of de kandidaat zelf – of een job hem/haar ligt? In een experience center doet de kandidaat snel ervaring op. Dat brengt duidelijkheid en schept rust.
Stel u even voor…
- Een medewerker wil graag promoveren naar een nieuwe rol, maar u bent niet zeker of hij/zij die (nu al) aankan
- U hebt een nieuwe job in gedachten voor één van uw medewerkers, maar hij/zij weet niet wat die rol inhoudt en twijfelt.
In dergelijke situaties laat een experience center de kandidaat toe om heel snel te ervaren hoe het is om een job uit te oefenen en daar gerichte vragen over te stellen.
De resultaten?
- U weet hoe snel de kandidaat in de nieuwe rol aan de slag zal kunnen en waar u eventueel moet ondersteunen tijdens bijvoorbeeld mutaties.
- De kandidaat heeft een realistisch, accuraat beeld van de job en weet of die hem/haar ligt, wat mogelijke twijfels wegneemt en rust brengt.
De sleutel tot een geslaagd experience center? De dialoog tussen kandidaat, opdrachtgever en assessor. Daar besteden we dan ook veel aandacht aan.
Hoe ziet een experience center eruit?
Vaak gaat het om een field experience, waarbij de kandidaat wordt uitgestuurd om in ‘real life’ van de job te proeven, vergezeld door de assessor. Als dat niet mogelijk is, opteren we voor een fictief, maar realistisch rollenspel waarbij we bijvoorbeeld zorgen voor tijdsdruk.
Experience centers zijn relatief nieuw en blijven voortdurend evolueren. We houden de vinger aan de pols en volgen de laatste innovaties op.