Taalcoaching on the job – coach Ivan en postbode Deepak samen op stap
Haal je regelmatig nieuwe medewerkers aan boord? Beheersen ze het Nederlands niet of niet altijd voldoende? Of kunnen andere soft skills of vaardigheden nog verder worden ontwikkeld? In de praktijkomgeving leren werkt het best. Laat hen dan ook meteen meedraaien met de collega's. Zo leren ze 'on the job'. Maar hoe doe je dit snel en efficiënt?
Job- & taalcoaching van Skill BuilderS maakt hierin echt het verschil! Dat onderschrijft bpost ten volle. En postbode Deepak, die was bijzonder tevreden over de ‘on the job’ begeleiding van coach Ivan in Leuven.
“Ivan is een heel vriendelijke coach en man. Hij heeft me fantastisch geholpen met de uitspraak en met woordenschat. Ik had moeite met de klank 'uu'. Ivan leerde me woorden die ik kan gebruiken om nog meer klantvriendelijk te communiceren. Hij moedigde me ook voortdurend aan niet bang te zijn om fouten te maken, om te durven Nederlands te spreken.
Ivan zag ook dat ons werk als postbode behoorlijk druk kan zijn. Hij stelde daarop voor om me te helpen. Ik was altijd blij als ik wist dat Ivan een aantal uren kwam taalcoaching zou geven.”
Interesse?
Ben jij ook op zoek naar job- & taalcoaching op de werkvloer voor jouw medewerkers?
Ontdek of jouw bedrijf in aanmerking komt voor het gesubsidieerde traject.
Relevante Tips, Nieuws & Inzichten
Psychologische veiligheid, sleutel voor eigenaarschap
Vertrouwen, psychologische veiligheid, … het zijn begrippen die vaak opduiken in een context van teamontwikkeling. Uit onderzoek blijkt dat ze beide essentieel zijn in een organisatie voor de uitbouw van een gezonde en effectieve samenwerkingscultuur.
Een cultuur van psychologische veiligheid zou maken dat medewerkers sneller en meer eigenaarschap opnemen. Hamvraag is: op welke manier kan je als organisatie het eigenaarschap van je medewerkers versterken?
In onderstaand inzichtsartikel zoomt Hilde Brackeva, HR Strategist bij Skill BuilderS, hierop in en reikt alvast 5 praktische tips aan.
Een frisse blik op aanwerven: opleiden als oplossing
De uitdagingen en veranderingen op bedrijfsniveau gaan zodanig snel dat organisaties niet altijd de tijd en middelen hebben om medewerkers via ‘het klassieke proces’ aan te werven en/of op te leiden. Bovendien creëert de war for talent nog een extra obstakel om openstaande vacatures tijdig in te vullen, wat het aanwerven van mensen met de juiste skills en kennis bemoeilijkt, en een impact heeft op de business. Bij Skill BuilderS geloven we sterk in het reskilling en upskilling van medewerkers om duurzaam inzetbaar te zijn én te blijven op de arbeidsmarkt. Aan het woord, Matthias Eeckhout, Manager Assessment & Development bij Skill BuilderS.
Coaching als katalysator van zelfreflectie
In het leven worden we vaak geconfronteerd met abstracte concepten, zoals persoonlijke groei, succes, en geluk. Hoewel deze concepten inspirerend en zingevend kunnen zijn, kunnen ze ook vaag en overweldigend aanvoelen. Een professionele coach kan ons ondersteunen om dergelijke 'vage' concepten te vertalen in concrete doelen, om zelfreflectie te stimuleren en zo resultaten te behalen. Brinda Priem en Stan Pelckmans, beiden ICF Certified coach, illustreren dit aan de hand van een praktijkvoorbeeld.